keskiviikko 22. huhtikuuta 2015

Action Track -pelejä

Pitäjänmäen peruskoulun kasi- ja ysiluokkalaiset tekivät viime syksynä mobiilipelejä Action track -sovelluksella. Pelit osallistuivat myös Mobiilisti maailmalle -hankkeen mobiilipelikilpailuun saavuttaen hienosti sijoitukset 4., 5. ja 7. Oppilaita ohjasivat opettajat Erkko Salonen ja Kati Immeli-Vänskä. Alla oppilaiden kirjoittamat kuvaukset peleistä. Pelit ovat vapaasti pelattavissa Action Track -sovelluksen kautta.

Action Track on ilmainen mobiilisovellus, joka toimii  Android- ja iOS- puhelimissa (huom. ainakin GooglePlay -kaupasta sovellus on hieman vaikea löytää: se löytyy vain hakusanalla "actiontrack" yhteen kirjoitettuna. Sovelluksen pystyy lataamaan Google Playstä ja Apple Storesta. 

Peli käynnistetään sovelluksessa seuraavasti:  

1. Varmista että puhelimessa on GPS päällä. Pelaaminen vaatii myös nettiyhteyttä, toisin sanoen puhelimessa pitää olla myös internetyhteys (esim. 3G verkko) kokoajan käytössä.  

2. Valitse ActionTrackin aloitusnäkymästä ensin "Uusi aktiviteetti"  

3. Valitse palveluntarjoajaksi "Helsingin koulut"  

4. Valitse aktiviteetti esim. "nahtavyys-peli"  

5. Valitse käyttäjänimi ja liity peliin. Peli opastaa sinut ensin aloitusalueella. Oikeassa yläkulmassa näkyy nuoli, joka ohjaa sinut aloitusalueelle. Jos haluat nuolen isommaksi, klikkaa sitä.  



Nähtävyyspeli


Olet turisti ja haluat tutustua ihanaan Helsinkiin, mutta et osaa suunnistaa keskustassa. Älä hätäile! Kännykkäsi auttaa:  pelaa nähtävyys-peliä. 

Pelissä kierretään Helsingin nähtävyyksiä, mm. Kauppatori, Finlandia- talo sekä Tuomiokirkko ja tehdään kohteisiin liittyviä tehtäviä.  

Teimme Nähtävyys-pelin ATK tunneilla. Peli osallistuu "Mobiilisti maailmaan" -mobiilipelikilpailuun. Kun ajattelimme pelin tekoa, tuli meille mieleen se, että moni turisti ei pysty tutustumaan kauniiseen Helsinkiin.  

Peli alkaa ja loppuu Helsingin rautatieasemalle. Kaukaisimmat kohteet ovat Kauppatori ja Finlandia-talo. Peliin kannattaa varata pari tuntia, jotta voi pelata rauhassa. 

Pelin tekivät Xanaan , Dhuha, Elli ja Emilia 9. luokalta. 

Aurinkokunnan pimein hetki


Tämä peli on pitkä ja se antaa kunnon kuntoilu kokemuksen ja myös tuntemusta alueesta. Pelissä "joskus" pitää löytää tiet johonkin rastiin ihan itse, eli pelissä pitää käyttää järkeä, jotta selviytyy.

Pelin tarina menee niin, että jonkin omituisen syyn takia aurinko on kriittisessä tilassa, joka johtaa siihen, että se luo purkauksen joka mahdollisesti tuhoaisi aurinkokunnan ja sinun pitää pelastaa aurinkokuntaa.

Pelin aloitusalue on Pitäjämäen juna asemalla. Peliä pelataan Pajamäen aurinkokuntamallin avulla.

Peli tehtiin projektityönä koulutunneilla (ATK ja biologia) syksyn aikana. Tämä peli myös lähetetään "Mobiilisti maailmaan" -pelikilpailuun.

Peli pelataan "Action Track"-sovelluksella, eli varmista, että puhelimessasi on "Action Track"-sovellus. Pelialue on suurin piirtein kokonaan Pitäjänmäessä ja Pajamäessä. Pelin kesto riippuu pelaajista: jos pelaa nopeasti, niin voi tehdä tunnissa ja jos tekee hitaasti se kestäisi noin vähän yli kaksi tuntia. Jos tietää mikä bussi menee minnekin, voi käyttää myös sitä pelin nopeuttamiseen.

Pelintekijät:
Adnan Rizvi 8.A, Roope Kaaja 8.D

Blogikirjoitus: Adnan

Kadonnut sormus
Teimme koulutunneilla (ATK ja biologia) pelin nimeltä Kadonnut sormus. Peli osallistuu "Mobiilisti Maailmaan" kilpailuun. Pelin ideana on aluksi valita eläin joka tulee auttamaan sinua pelin aikana. Pelissä joudut vastaamaan eläin aiheisiin kysymyksiin. Alun jälkeen menet Nefuran kaupunkiin jossa tapaat Judin. Hänen sormus on kadonnut. Sormuksessa on taikavoimia. Viholliset nimeltä "Feindit" ovat kaapannut sen ja yrittävät käyttää sitä heidän hyväksi. Sinun pitää yrittää saada se taikaisin.

Pelialue on Pitäjänmäen koulun lähiympäristössä. Kauimmaiset paikat ovat Nuolipuistossa ja Patterimäen juoksuhaudoilla. Peli alkaa Pitäjänmäen peruskoulun sisäpihalta ja loppuu samaan paikkaan.

Peliä pelataan ActionTrack nimisellä sovelluksella. Action Track on ilmainen mobiilisovellus, joka toimii Android- ja iOS- puhelimissa (huom. ainakin GooglePlay -kaupasta sovellus on hieman vaikea löytää: se löytyy vain hakusanalla "actiontrack" yhteen kirjoitettuna.

Pelin on tehnyt Jere Kekäläinen, Asfak Rizvi, Junye Feng ja Hamza Ali 8. luokalta.

Peliä oli hauska tehdä. Aluksi oli vaikea keksiä mitä me nyt tehdään. Sitten kun saatiin ideaa niin sitten se lähti tulemaan.

Pelin pelaaminen kestää noin tunnin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti